امام جمعه یزد: مردم از وضعیت نامناسب جاده‌های استان یزد گلایه دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بر مرمت راه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه وضعیت راه‌های استان یزد مناسب نیست بسیاری از مسیرها و راه‌ها به مرمت نیاز دارد و مردم از وضعیت نامناسب آن گلایه‌مند هستند و هزینه‌های سنگینی روی دست آنها ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برای احداث جاده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود گفت: هزینه‌های جاده‌سازی بالا است و اکنون دولت به تنهایی نمی‌تواند وضعیت جاده‌ها را ساماندهی کند لذا به مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به حجم بالای ماشین‌های سنگین گفت: حجم بالای تردد وسایل نقلیه سنگین به جاده‌ها لطمه وارد می‌کند، بنابراین لازم است توسعه خطوط ریلی در دستور کار قرار گیرد و بیشترین باربری استان از طریق خطوط ریلی آن انجام شود تا استهلاک جاده کاهش یافته و از تصادفات و حوادث ناگوار آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی جاده باید در دستور کار مسئولان و متولیان امر باشد خاطرنشان کرد: راهداری استان باید راهکارهای موثری برای افزایش پایدار جاده‌ها داشته باشد و از آن استفاده کند و با کمک بخش خصوصی وضعیت فعلی را بهبود ببخشد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مسئولان پیدا کردن ایده‌ها و راهکارهایی برای مدیریت صحیح امور است تصریح کرد: حمل و نقل زیرساختی برای توسعه و پیش نیازی برای تولید است که لازم است به استفاده از جوانان نخبه با تدبیر و خلاقیت، مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را حل و فصل کرد.

وی با تاکید بر اینکه در همه حوزه‌ها از خلاقیت و تفکر بهره گرفته شود خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و صنعتگران به گونه‌ای عمل کنند که از استعدادهای جوانان به بهترین شکل استفاده شود.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به مهندسین مشاور فراگیتی اندیشان فلات می باشد